Zoom: Ctrl+
Ctrl -
Descriere generală
Pentru a depune o cerere (petiție)
trebuie completat formularul afișat pe ecran, formular specific tipului de solicitant, persoană fizică sau juridică. Modul de completare a formularului este descris în detaliu la funcţiunea "Depune cerere".
Dacă s-au completat corect toate câmpurile formularului, atunci cererea este înregistrată şi intră în starea "neconfirmată".
Se trimite un email la adresa specificată pe formularul de la "Depune cerere".
Petentul trebuie apoi să deschidă emailul primit și să confirme înregistrarea cererii prin clic pe textul precizat în conținutul emailului. Prin această operațiune cererea intră în starea "confirmată".
Un operator distribuie apoi cererea în registrul public sau cel privat, în funcţie de natura informaţiilor solicitate în cerere.
Apoi cererea poate fi validată sau respinsă din aplicația CID
din cadrul instituției.
Dacă nu este acceptată atunci intră în starea "respinsă" şi se trimite la adresa specificată pe formular un email cu motivul respingerii.
Dacă cererea este validată și preluată în aplicația CID din cadrul instituției, atunci intră în starea "în operare" și se trimite un email la adresa specificată pe formular.
Apoi cererea este repartizată la inspectorul sau inspectorii care se vor ocupa de ea și primește un răspuns, cererea devine "operată". Se trimite un email la adresa specificată pe formular.
Stările prin care poate trece cererea sunt rezumate în tabelul următor:
Starea cererii | Descriere | Se trimite email | |
1. | neconfirmată | Cererea este înregistrată dar nu a fost confirmată din email. | Da |
2. | confirmată | Cererea a fost confirmată din email. | Nu |
3. | respinsă | Cererea a fost respinsă din CID. | Da |
4. | în operare | Cererea a fost preluată şi înregistrată în CID şi este în lucru. | Da |
5. | operată | Cererea a fost rezolvată, a primit un răspuns. | Da |
Cetățeanul care a depus cereri la instituție, poate să-și vizualizeze atât cererile depuse online cat şi cele depuse la ghișeu, respectiv poate sa vadă pentru fiecare cerere: Data înregistrării, Starea cererii și Numărul primit la înregistrarea în registru general la instituției.